16 Mayıs 2012 Çarşamba

Bodrum'dan KOS Seyahati

Aslinda seyahatimiz Nisan ayi sonunda Bodrum'dan degil; Roma'dan basladi. Roma'dan Kos Adasi'na geldigimizde ilk gun Bodrum'a gecmek icin gec kalmistik. O yuzden bir gece Kos'ta konakladik.

Kos Kalesi'nden Marina Gorunusu

Kos-Bodrum arasi calisan  Turk Gemi/Feribot firmalari genellikle gunubirlik seyahatlar icin gunduz

Bodrum'dan, aksamustu Kos'tan sefer saatlerini duzenlemisler.

Kos-Bodrum arasi kullandigimiz sirin feribot

Nisan ayi, hala low season oldugu icin Bodrum-Kos arasi daha az sefer vardi. Roma'dan Kos'a vardiktan ve bir gece Kos'ta konakladiktan sonra ilk gun Kos Kalesi'ni (The Fortress of Kos) gezdik. Kocaman ihtisamli bir kale, guvenlik sifir! Yani kale surlarindan asagiya ucmamak icin titiz bir ozen gostermeniz gerekiyor.

Kos Kalesi Surlari ve 3 km mesafedeki Turgutreis

Kos'tan Bodrum Yarimadasi'na el sallarken

Kos Kalesi Genel Gorunum

Kos Kalesi'nden detaylar

Kos Kalesi'den bir detay.

Kos Kalesi'nden ayrilmadan once ugradigimiz kale icindeki tuvaletin yakinindaki armalarla dekore edilmis yukaridaki aslanli mermer blogu gorunce "che palle" diyemeden gecemedik.

Turkiye'yi, Bodrum yarimadasini Kos tarafindan gormek heyecan vericiydi.

Kos'tan Bodrum Kalesi'ne yaklasirken

Kos'a gittiginizde bir araba yerine bir scooter kiralamanizi oneririm, cunku ada inanin cok kucuk ve en dar yollara bile kolaylikla girip cikiyorsunuz. Dolu dolu iki gun Kos'u gezmeniz icin yeter. Kefalos'a bile scooterinizla gidebilirsiniz.
Bodrum'a yolu dusen herkesin bir Kos seyahati yapmasini oneririm.

Iste Kos'ta gezmenizi, gormenizi, yemenizi tavsiye edecegim detaylar:

Hipokrat'in, golgesinde ogrencilerine tibbi bilgilerini asiladigi o Cinar Agaci.

Kos'taki bu Cinar Agaci inanilmaz eski, yasli ama hala demir direklerle ayakta tutulmaya calisilan onemli bir agac. Kos dediginiz zaman akla hemen Hipokrat gelir.

Hipokrat (M.O. 460-370) ve Yemini

Tip dunyasinda hala her doktorun meslek hayatina gecisi sirasinda bugun bile ettigi Hipokrat yemini oncesi ogrencilerine tip sanatini ogrettigi o unlu Cinar Agaci golgesinde sizin de soluklanmanizi, 1776'da bu agacin yaninda insa edilen Gazi Hasan Camii'ne ait Cinar Agac rolyefleri ile suslu cesmeyi gormenizi tavsiye ederim.
Gerci cami restore edilmemis, yikik dokuk haliyle minik kuslarin yuvasi olmus tamamen.

Turkiye'de birkac gun kaldiktan sonra Kos gezimize kaldigi yerden devam ettik. Sabah Bodrum Kalesi'nden kalkan feribot ile Kos'a gecer gecmez, sirt cantalarimizi Kos Merkezdeki onceden rezervasyon yaptirdigimiz otelimize birakip hemen bir scooter kiraladik.

Mavi Kos'taki Mavi Scooter'imiz

Genelde scooter suruculeri kask falan kullanmiyor.
Ozel istegimiz uzerine ici cok pis iki kask verdiler. Kasklarin icine yapismis pek cok sac, kuru ter kalintilarina aldirmadan yanimizda getirdigimiz ipek ic kaskliklarimizla bu kirli ve eski kasklari kullandik.
Kirli ve eski Kos Kasklari

Tatil sonrasi eve dondugumuzde o ic kaskliklarindan inanilmaz bir kir cikti; anlatamam.
Scooterlar genelde benzinsiz bir sekilde kiralanip yine benzinsiz olarak teslim ediliyor! Mavi scooterimizi kiralar kiralamaz hemen en yakindaki benzinciye gittik. Benzincide uygulamaya gecirmek icin yol boyunca icimden yunanca "tesekkurler", "iyi gunler" gibi kelimeleri tekrar edip durdum.
Benzinci yanimiza geldiginde "iyi gunler" anlamina gelen "kalimera" yerine agzimdan her nedense "kalamari" cikti. Adam ne bir selam ne bir kafa hareketi yapti.
Sonradan kendi yanlisimi farkedince cok gulduk, hala da guluyoruz.

Scooterimizla ilk ugradigimiz yer Asklepion oldu. Giris ucreti 4 €, uc katli muhtesem buyuk bir saglik tapinagi. Ancak ne yazik ki hicbir onarim, bakim, restore calismasi yapilmamis. Ilk kattaki Roman Banyosunda fresklerin ve mozaiklerin oldugu yazsa bile, uzayan otlar ve bakimsizlik yuzunden gormeniz neredeyse imkansiz.

Boylesine onemli bir saglik tapinaginin bu derece bakimsiz hali gercekten cok aci. Sadece Asklepion Tapinagi degil; Kos'ta nereyi, hangi arkeolojik kalintiyi ziyaret etsek icimiz acidi. Yillar once Italyan arkeologlarin kazilarindan sonra belki de bugune kadar o yapilar icin hicbir sey yapilmamis.

Saglik Tapinagi Asklepion

Asklepion ziyareti sonrasinda Platani'deki Arabin Yeri isimli Turk restoraninda Feta Peynirli Salata ile birkac sey yedikten ve dinlendikten sonra Zia isimli kasabaya gittik.

Kos'ta turkce konusabileceginiz pekcok Turk-Yunan uyruklu kisilerle karsilasabilirsiniz. Yolumuzun uzerindeki kiliselere de ugramayi ihmal etmedik elbette.

Zia'ya varmadan once sola giden yoldaki sirin kilise.

Aksam o unlu Grill'de Ahtapotu denedik. Ben Kalamar dolmasi sectim -ki harika bir lezzet idi.

Mangalda Ahtapot ve Feta Peynirli Kalamar Dolmasi

Ertesi gun Kefalos'a dogru yola ciktik. Yol uzerinde Antimachia'daki yel degirmenini ziyaret ettik.

Antimachia, Milos (Yel Degirmeni)

Ve Kos'a gelmisken kesinlikle gormenizi tavsiye ettigim yer Plaka'ya vardik. Plaka, piknik yapilabilecek bir cam ormani. Sayet ilkbaharda bu ormanda kafa dinlemeyi dusunuyorsaniz hata edersiniz.
Zira es arayan tavuskuslarinin cigliklari tum ormani inletiyor. Ormana scooterimizla girdigimizde once bebek aglamasina benzeyen cigliklar duyduk. Daha sonra karsimizda yuzlerce tavuskusunu gordugumuzde hem cok sasirdik, hem de cok mutlu olduk.

Tavuskuslarinin Kos Plaka'daki mutlu ozgurlukleri.

Tavuskuslarinin mavi govdeli, ihtisamli erkekleri mavi scooterimizla cok ilgilendi.

Mavi renkli Tavuskusunun Mavi Scootera olan ilgisi

Plaka'da tavuskuslarini ziyaret ettikten sonra Kefalos'a gelmeden once Kamari'de mola verdik. Deniz kenarinda aldigimiz feta peyniri, domates ile taze ekmekle yaptigimiz devasa sandviclerimizi yedikten sonra Kamari'deki gunesin ve denizin tadina vardik.

Kamari'de deniz kenarinda elimdeki domatesleri yikamak uzere iken.

Ve donus yolundan onceki, Kos merkezde gecirdigimiz birkac saat;

Seyahat etmeyi seven herkese iyi tatiller